zaterdag 8 augustus 2009

Zuid-Afrika, Botswana, Zambia en Namibië

7 augustus,- Sonskyn in Kaapstad is altyd lekker in die winter!

's Ochtends konden we uitslapen tot 07:30 uur. Eenmaal uit bed, aangekleed en zo goed als klaar voor vertrek, vertrokken we met een bus naar de onderkant van de Tafelberg. Zoals ik al eerder schreef wil ik de Tafelberg beklimmen i.p.v. met de kabelbaan naar boven gaan. Als je een beetje door klimt kan je binnen twee uur boven zijn. Maar goed, ik met mijn korte benen ga dat denk ik niet halen. Met volle moed begon ik aan de klim. Het zonnetje begon al vrij vroeg fel te schijnen en het werd gewoon warm. Alleen had het nu wat minder warm mogen zijn. Het is ook nooit goed, -5 is niet goed en 20/25 graden ook niet. Gelukkig had ik een voorraad water bij me want na vijfenveertig minuten klimmen droop het zweet langs mijn rug naar beneden. Onderweg kwam je soms langs een waterval, dus kon ik me even snel opfrissen. Af en toe een kleine pauze en daarna weer verder. Toen ik eenmaal de kloof die bijna boven aan de berg in zicht had was het denk ik nog tien minuten klimmen tot aan de top. Het laatste stukje was vrij lastig klimmen. De stenen lagen erg ongelukkig en ze waren allemaal nat van de waterval die daar aan de zijkant liep. Dus dat was even extra uitkijken. Maar na twee uur klimmen en klauteren was ik op de top van de Tafelberg! Wat een geweldig uitzicht over heel Kaapstad had ik. Ik kon het bijna niet geloven dat ik daar gewoon op stond. Ik dacht nog bij mezelf; ''Wow, ik ben gewoon in Kaapstad, op de Tafelberg nog wel''! Boven heb ik meteen de nodige leuke en mooie foto's geschoten, daarna nog wat gedronken en rondgelopen en daarna begon de twee uur durende afdaling weer. Je kan bovenop de Tafelberg zelfs nog een wandeling maken van ongeveer vijfenveertig minuten. Maar oké, vanaf 's ochtends 07:30 uur tot en met 's middags 13:30 uur heb ik me dus wel vermaakt kan je zeggen.

Nadat ik weer beneden was heb ik samen met wat andere reisgenoten de bus naar Boulders Beach gepakt. Bij Boulders kan je de kolonie JackAss Pinguins bewonderen. Wat een leuke dieren zijn het. Ze lagen allemaal lekker te relaxen aan het strand en keken ons af en toe echt aan met een blik: ''Zie je me lekker liggen!''. Ik wou dat ik daar lag, ik had geen benen meer over. Na Boulders zijn we doorgegaan naar Kaap de Goede Hoop. Daar zijn we weer naar boven gegaan om uit te kijken vanaf het vuurtorentje. Maar nee, dit keer zijn we per kabelbaantje gegaan. Niemand kreeg me zo gek dat ik weer ging lopen. Kaap de Goede Hoop was niet heel bijzonder, maar wel leuk om even geweest te zijn.

Om 17:30 uur waren we terug in het hostel. Daar plofte ik eerst even lekker op bed neer, en daarna ben ik ter ontspanning een koude douche gaan nemen. Het is niet te geloven, weer geen warm water terwijl je dat wel zou verwachten. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij Mama Africa, een heerlijk en erg gezellig restaurant met geweldige live muziek. Ik heb een filmpje gemaakt, dus ik zal die proberen te uploaden. Dan kunnen jullie zien en horen hoe lekker die Afrikaanse muziek is. Na deze drukke dag, ga ik zo lekker slapen. Morgen weer vroeg op want ik ga de Shark Cage Dive doen. Ik heb er reuze zin in en ik vind het ook wel erg spannend. Oog in oog met de witte haai. Dus als jullie niks meer van me horen na dit berichtje, dan zat kennelijk de kooi niet goed dicht! ;)