zondag 24 juni 2012

Stedentrip Düsseldorf

Het idee om samen met Eline een weekend weg te gaan was er al een tijdje, maar de bestemming was nog even onbekend, tot drie weken geleden aan toe. Eline vond een leuke aanbieding van drie dagen Düsseldorf voor €50,00 per persoon. We hoefden er niet lang over na te denken, want tien minuten later was deze reis voor ons! :)

Afgelopen vrijdag, 22 juni gingen we dan samen gezellig een weekend weg. Ik dacht dat ik wel wat handigheid had gekregen wat betreft het inpakken van mijn tas maar helaas... Ook nu had ik weer teveel spullen mee. Om 09:30 uur was ik bij Eline om haar op te halen. Eenmaal bij Eline bleek ik gelukkig niet de enige te zijn die moeite had met het inpakken van een tas. Eline had ook drie tassen mee, plus, heel belangrijk: de waterkoker! Want wij zijn kampioen theeleuten. Even over half tien reden we weg vanuit Assendelft. Mijn blauwe racemonster bracht ons in twee en een half uur naar Düsseldorf waar we verbleven in het vier sterren, Linder Hotel. Nadat we onze tassen op de hotelkamer hadden neergezet zijn we meteen met de tram de stad in gegaan. We hebben eerst een poging gedaan om een leuke jurk te vinden voor Eline haar diplomauitreiking, maar helaas hebben we die niet gevonden. We liepen straat in, straat uit, op weg naar de Rijnoeverpromenade. Het was nogal lastig te vinden aangezien deze stad echt een doolhof en bouwput is op dit moment. En het is gebleken dat wij geen ster zijn in kaart lezen. We zochten de straatnaam van de straat waar we in liepen, maar zagen helemaal geen bordje staan totdat ik opeens einbahnstrasse zag staan. Enthousiast dat we waren gingen we op zoek naar de straatnaam op de kaart, totdat Eline heel droog zegt: ''einbahnstrasse? dat is eenrichtingsverkeer!'' Hahaa slimmeriken! Eenmaal aangekomen op de promenade was het super druk. Alle Duitsers, (maar ook een stel Nederlanders) liepen verkleed, hadden schmink op, en het bier en de braadworsten werden al flink genuttigd. Later kwamen we erachter dat er 's avonds de EK voetbalwedstrijd tussen Duitsland en Griekenland werd gespeeld. Aangezien het steeds drukker werd en alle tafels al waren gereserveerd besloten we om terug te gaan naar het hotel. 's Avonds hebben we heerlijk in het hotel rucola salade en vis gegeten. Om 20:45 uur zaten wij fris en fruitig in onze pyjama onder het genot van een lekkere kop thee de voetbal wedstrijd Duitsland-Griekenland te kijken. Natuurlijk waren wij dit keer ook voor Duitsland. Na de voetbalwedstrijd vielen onze ogen toch wel een beetje dicht en waren we rozig na het lange buiten wandelen deze dag. Deze twee oude dames gingen op tijd naar bed zodat we de volgende dag weer lekker op tijd de stad verder konden gaan verkennen.

Zaterdag 22 juni waren we alweer vroeg uit de veren en stond er een heerlijk ontbijt van verse broodjes, jus 'd orange en eitje op ons te wachten. Na een stevig ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we met de tram naar het eindpunt van zone A gegaan. Daar zijn we uitgestapt want we wilden naar Slot Benrath lopen. Het was heerlijk zonnig weer, strak blauwe lucht en een klein beetje wind, ideaal dus. Na 4,7 km gelopen te hebben kwamen we aan bij het slot. Slot Benrath ligt ten zuiden van Düsseldorf. Het voormalige jachtpaleis ligt direct aan de Rijn en werd in de 18e eeuw gebouwd. Slot Benrath wordt omringd door een imposant bosgebied waardoor het heerlijk wandelen is rondom het slot. De lange graslaan voor het paleis in combinatie met de zachtroze tinten van het gebouw maken het een sprookjesachtig geheel. 'S avonds was hier een muziekfestival en alle voorbereidingen waren al in volle gang. Er werden honderden stoelen klaargezet en de muziekinstallatie werd geïnstalleerd. Nadat we hier wat hadden rondgelopen namen we de tram terug naar De Altstad. De Altstad is het historische centrum van Düsseldorf waar vele winkels, cafe's en restaurantjes te vinden zijn. Het is niet voor niets dat dit deel van de stad ook wel de langste bar van de wereld genoemd wordt. In deze relatief kleine wijk, zitten meer dan tweehonderd horecazaken. Nadat we wat hadden gegeten in de Altstad zijn we even terug gegaan naar het hotel waar we ons hebben opgefrist. Voor de avond had ik gereserveerd in restaurant Top 180. Restaurant Top 180 is gelegen in de Rijntoren. De Rijntoren is een symbool van Düsseldorf geworden. Een bezoek aan deze toren mocht dan ook niet ontbreken tijdens ons verblijf in Düsseldorf. De lift bracht ons binnen een paar seconden naar het panoramadek van de toren dat op 172,5 meter hoogte ligt. Hier hadden we een spectaculair uitzicht over de stad. Vanwege de schuine ramen bovenin de toren konden we recht naar beneden kijken. Dit is echt een duizelingwekkende ervaring! Restaurant Top 180 draait 360 graden in het rond zodat je elke keer een ander deel van de stad te zien krijgt. We hebben hier heerlijk gegeten en gewacht totdat het donker werd. Om 23:45 uur waren we terug in onze hotelkamer waar we nog even op zijn gebleven. Het was een drukke, maar erg leuke dag.

Vandaag was het erg bewolkt. We konden alsnog één keer de stad in gaan, of we konden op tijd onze spullen gaan pakken en gaan uitchecken. Nadat we weer heerlijk hadden ontbeten zijn we onze spullen toch maar gaan pakken en gaan uitchecken. Achteraf is dit een prima beslissing geweest want toen we weg reden uit Düsseldorf verschenen de eerste regendruppels al op het voorruit van de auto. De hele weg naar huis heeft het flink geregend, maar alsnog konden we lekker doorrijden naar huis. We waren nog maar twee minuten van huis verwijderd totdat mijn blauwe racemonster ons in de steek liet en we met pech stonden. Ik had de avond van tevoren nooit moeten zeggen dat ik bijna nooit pech heb met mijn auto en dat hij mij al zo lang trouw is. Achteraf zijn we blij dat we in het dorp met pech stonden in plaats van de drukke Duitse autobaan waar het verkeer je voorbij scheurt met 120/130 km/u. Voortgesleept heb ik Eline toch nog heelhuids thuis gebracht en daarna ben ik verder gesleept naar de garage waar de auto nu staat. Het waren heerlijke dagen, en zeker voor herhaling vatbaar. Eline, dankje wel! :)

Liefs Kiran

1. Welkom thuis. Nou ja, bijna met je tuf.

1. Dank je wel. Helaas liet de auto ons in de steek. We waren nog maar vijf minuten van huis verwijderd :-(

Verwijderen
  2. hoi kiran, ik heb je reisweblog gelezen. Eline had me er op geattendeerd. Wat doe je dat leuk....

3. Verrast krijg ik een weblog update van je website. Ik wist niet dat je wéér weg was? ;) Leuk verslag weer Kier. Sterkte met de kosten van je auto ;) xx

1. Je moet wat hé met al het geld wat binnenkomt ;-) En dank je wel... nu vliegt het geld opeens mijn zakken uit. Het wordt een duur grapje... auto's... 'zucht!' X

Verwijderen
  4. Tijd voor een nieuwe auto, de nieuwste Kia? :)

1. Ssst, Mark! Ik laat 'm 'lekker' repareren. Mijn allereerste auto gaat niet zomaar weg hoor.

5. Hoi lieverd,
    super dat je het met Eline zo fijn hebt gehad.
    Lekker er saampjes een paar dagen tussen uit.
    Hebben jullie wel verdiend na een jaar van hard studeren en allebei met een SUPER resultaat.
    Wat je tuut betreft, kijk je ons maar even heeeeel lief aan hoor, komt wel goed.
    Dikke kus

1. Dan begin ik alvast met jou en pap lief aankijken! ;-) XXX

6. Nou meid,

Jullie hebben deze dagen wel verdiend hoor.
    Een druk schooljaar afgesloten met een wel zeer positief resultaat!
    Fijn dat jullie daar een leuke (natuurlijk veel te korte) tijd hebben gehad.
    Alleen dat laatste, dat heet stranden in het zicht van de haven, maar daardoor was de redding gelukkig nabij ;).
    XXX Papa

7. Hè kier was je ook weg dit weekend en leuk gehad!! Xx

1. Ja, ik was dus met een vriendinnetje weg. Erg leuk en geslaagd weekend gehad.

Verwijderen
  8. Kier, wat mega balen zeg van de auto. Hopelijk gaat het je niet teveel geld kosten en kan je je auto waar je zo trots op ben toch houden. Al met al heb je weer een leuk reisverslag geschreven... met je einbahnstrasse! ;-)
    xxx

1. Hahaa, ik schaam me diep! Ik weet nu voor altijd wat een 'Einbahnstrasse' is ;-)

9. Hoi moppie,
    Ik kan het niet nalaten nog (laat) een berichtje toe te voegen.
    Je hebt nl. niet verteld door wie en door wat voor auto je naar huis bent gesleept.
    Vooral die auto is natuurlijk "not so you".